28.5.10

TV-dinner


Innan jag blev mamma så tänkte jag att barn minsann inte ska kolla så mycket på teve, inte äta framför teve osv.
Men nu när jag är mamma så har liksom dom där präktiga gränserna gått upp i rök!
Det är bara att inse fakta: våran tv står på jämt...nästan. Den funkar som en radio.
Jag har alltid kollat mycket på tv men får en massa annat gjort ändå, har kreativiteten och den sociala biten i behåll.
Så varför ska man då inte låta sitt barn slappa framför burken ( säger man ´plattan´om burken nuförtiden..?!)
Hon får ju inte se vad som helst, och de flesta barnprogram idag är pedagogiska och anpassade efter åldrar.
Dessutom, när hon tröttnat så går hon och gör nåt annat!

Nu låter det som att vi inte gör nåt annat än kollar teve här hemma, riktigt så är det ju inte. Det målas, ritas, leks, gosas, bråkas, pussas, brottas och kollas barnprogram om vartannat!

1 kommentar:

  1. Jag håller med. Men det är politiskt korrekt att vara anti TV. Och jag har väldigt svårt för politisk korrekhet om det inte ligger en närmare eftertanke bakom den.

    Bra inlägg! Modigt!

    Malin

    SvaraRadera