14.1.10

argh...



Imorse va vi på BVC för att dottern skulle få sin andra svin-spruta.
Jag med ungen i knät sitter mittemot sköterskan och snicksnackar lite. Sköterskan säger:
- Det sticks i benet och det gör lite ont men det går över fort.blablabla.Det spelar ingen roll vilket ben man sticker i och mamma får hålla i armarna lite och nu sticks det snart. Ja, du förstår ju ändå inte...

WHAT!!!!!?

Hon babblade alltså på om sprutan och sen säger till min snart 2 åriga dotter att hon inte förstår!
( speciellt då hon i sin tur sitter i knät på mig och säger: doktor spruta plåster ja. )

Jag blev så jävla lack!!!! Hon om någon med sin utbildning, sin erfarenhet, sitt yrke borde väl ändå VETA att småbarn och bebisar förstår så mycket mer än vi tror.
Eller?
Är det något som gör mig flyförbannad så är det folk som dumförklarar barn!!!!!

1 kommentar:

  1. Det finns många högtbildade som inte är på rätt plats. När man arbetar med barn och unga bör man vara medveten om att det finns något som heter barnperspektiv. Att förstå, se och vara medveten om ett barns sätt att uppleva och se saker.

    Jag förstår att du blev arg. Hoppas att lilla fina skrek riktigt högt...

    Mamma-Malin

    SvaraRadera